Astraia - Oficyna Artystyczna
login hasło
>
Jeżeli nie masz jeszcze konta, przed zakupami najlepiej zarejestruj się.
ZNAJDŹ
Koszyk jest pusty, zapraszamy na zakupy w księgarni internetowej.
Aby korzystać ze schowka,
musisz się zalogować.
koperski
Indeks tytułów
Pokaż tytuły na literę  
>
Indeks autorów
Pokaż autorów na literę  
>
KATALOG DO DRUKU
oferta Podtatrze

O Wydawnictwie » Zespół

Rafał Monita - dyrektor, właściciel

teoretyk muzyki, altowiolista, menadżer kultury, krytyk muzyczny, wydawca, tłumacz, fotograf, stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Ukończył studia muzyczne w Akademii Muzycznej w Łodzi (praca "Tekst a dramaturgia muzyczna w Pasjach Janowych J. S. Bacha i Arvo Paerta"), następnie studia podyplomowe Zarządzanie Kulturą na Uniwerystecie Jagiellońskim w Krakowie (praca o zamku w Niepołomicach jako instytucji kulturalnej) oraz Public Relations w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. 

W 2006 roku założył Oficynę Artystyczną Astraia, której celem jest wydawanie wartościowej literatury, a także organizowanie przedsięwzięć kulturalnych i promocja muzyki.
Dzięki jego zabiegom ukazało się pierwsze pełne wydanie wraz z płytą "Notatek o Chopinie" Andre Gide´a. Współpracuje z krakowskimi, i nie tylko, instytucjami kultury, także na niwie wspólnych działań promocji muzyki, również ze Stowarzyszeniem "De Musica". 

Jest wraz z Katarzyną Wiwer pomysłodawcą i organizatorem Letniego Festiwalu Muzyka nad Zdrojami w Szczawnicy, którego celem jest ożywienie kulturalne tego pienińskiego kurortu. Działa także na polu upowszechniania kultury górali pienińskich. W roku 2014 realizował stypdenium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego poświęcone archiwizacji twórczości literackiej szczawnickiego poety i pisarza Michała Słowika-Dzwona.

Jest także pomysłodawcą i współautorem serii książek poświęconych drewnianym kościołom na terenie Podtatrza.
Od roku 2012 prowadzi z Katarzyną Wiwer autorski festwial Barok na Spiszu, promujący zabytki Spisza i ich kontekst muzyczny w epoce barokowej.

 

Katarzyna Wiwer - redaktor

sopran, absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego krakowskiej Akademii Muzycznej, swoje umiejętności wokalne i wiedzę pogłębiała w ramach licznych kursów interpretacyjnych w kraju i za granicą, pracując m.in. pod kierunkiem takich pedagogów jak Emma Kirkby, Evelyn Tubb, czy Anthony Rooley.

Szczególnym umiłowaniem darzy muzykę dawną i słusznie uznawana jest za jeden z najciekawszych w Polsce sopranów barokowych. Artystka chętnie sięga jednak również do utworów kompozytorów późniejszych, jeśli odpowiadają jej rodzajowi głosu. Niezwykle bogaty i rozległy repertuar artystki obejmuje muzykę od Monteverdiego i Zieleńskiego, poprzez Buxtehudego, barokowe pieśni angielskie, duży wybór kantat J. S. Bacha, utwory zaliczane do kanonu muzyki kantatowo-oratoryjnej (Wielka Msza h-moll, Pasje i Magnificat Bacha, Mesjasz Haendla, Stworzenie świata Haydna, Requiem Mozarta i in.) po utwory z dziedziny symfonicznej jak IV Symfonia Mahlera czy III Symfonia Góreckiego, a nawet muzykę celtycką. Ma na swoim koncie szereg prawykonań, zarówno utworów współczesnych (również pisanych specjalnie dla niej) jak i pierwszych, czasem po setkach lat, współczesnych wykonań utworów z dziedziny muzyki dawnej (m.in. Jacek Różycki Ave Sanctissima Maria, Luis Grabu Albion and Albanius, Tropy po ciemnych jutrzniach z klasztoru Benedyktynek w Przemyślu) i inne. W lutym 2003 pod dyrekcją Paula Esswooda, jako pierwsza w Polsce wykonała nowo odkrytą Glorię  Haendla. Śpiewaczka posiada w swej ofercie również bogaty wybór recitali i koncertów kameralnych zróżnicowanych brzmieniowo i stylistycznie, złożonych z utworów pochodzących z czasów od renesansu do współczesności.

Artystka prowadzi aktywne życie koncertowe, występując w Polsce i za granicą  m.in. z takimi zespołami jak Capella Cracoviensis, Harmonia Sacra, Consortium Sedinum, Lute Duo, Capriccio Basel,  Ars Antiqua Austria  (m in. odbyła z tym zespołem tournee po 7 krajach Europy z którego została zarejestrowana płyta live), współpracując z postaciami tej miary co Paul Esswood, Anthony Rooley, Joshua Rifkin. Ma w dorobku szereg nagrań płytowych, m.in. z Ars Antiqua Austria, Capella Cracoviensis, Celtic Triangle.
Od roku 2012 prowadzi z Rafałem Monitą autorski festwial Barok na Spiszu, promujący zabytki Spisza i ich kontekst muzyczny w epoce barokowej.

Więcej na www.wiwer.pl




Sztambuch
Newsletter
Aby otrzymywać informacje o nowościach i promocjach Wydawnictwa, wpisz się na listę:
zapisz się
T 600 82 77 97
F 12 654 95 86
E astraia@astraia.pl

[ + ] więcej
opracowanie Prekursor