Astraia - Oficyna Artystyczna
login hasło
>
Jeżeli nie masz jeszcze konta, przed zakupami najlepiej zarejestruj się.
ZNAJDŹ
Koszyk jest pusty, zapraszamy na zakupy w księgarni internetowej.
Aby korzystać ze schowka,
musisz się zalogować.
Indeks tytułów
Pokaż tytuły na literę  
>
Indeks autorów
Pokaż autorów na literę  
>
KATALOG DO DRUKU
oferta Podtatrze

Wydarzenia

17.04.2017
Traktat Bacha w Pałacu w Rybnej
Nowe wydanie traktatu Carla Philippa Emanuela Bacha na festiwalu Wiosna barokowa w Pałacu w Rybnej w Tarnowskich Górach podczas koncertu 16 kwietnia.

Kantaty i arie – spod rajskiej jabłoni do arkadyjskiego gaju
KATARZYNA WIWER – sopran
JOANNA SOLECKA – klawesyn
TOMASZ ŚLUSARCZYK – trąbka barokowa

W programie ciekawe muzyczne nawiązania do tematyki biblijnej skontrastowane z olśniewającymi ariami na głos i koncertującą trąbkę. Po koncercie wszyscy zainteresowani będą mieli okazję nabycia najświeższej pozycji wydawnictwa Astraia: słynnego traktatu Carla Philppa Emanuela Bacha O prawdziwej sztuce gry na instrumentach klawiszowych w pierwszym polskim tłumaczeniu, którego współautorką jest klawesynistka Joanna Solecka. Zakres tematyczny tego dzieła jest niezwykle szeroki, przybliża zagadnienia związane ze sztuką gry na wielu
instrumentach klawiszowych, jakie były w użyciu w XVIII wieku. Może być fascynującą lekturą dla wszystkich muzyków i teoretyków muzyki, ponieważ omawia rozmaite zagadnienia wykonawcze i interpretacyjne, jest także świadectwem burzliwych przemian stylistycznych, jakie zachodziły w sztuce muzycznej tamtych czasów. No i na pewno nie jest to suchy, teoretyczny podręcznik, ale dzieło osobiste najzdolniejszego z synów J.S. Bacha i wciąż inspirujące.

Poniedziałek Wielkanocny, godz. 18.00
 
V Wiosna Barokowa
Kantaty i arie – spod rajskiej jabłoni do arkadyjskiego gaju
 
Katarzyna Wiwer – sopran, Joanna Solecka – klawesyn, Tomasz Ślusarczyk – trąbka barokowa
 
bilety w cenie 15 zł (ulgowe dla młodzieży do 18 roku życia oraz osób powyżej 65 lat w cenie 10 zł)
 
Katarzyna Wiwer - śpiewaczka, pedagog, propagatorka kultury, jest absolwentką wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Szczególnie ukochała muzykę dawną i zajmuje ona szczególne miejsce w jej repertuarze, począwszy od muzyki chorałowej i średniowiecznej (Hildegarda z Bingen) poprzez utwory Dowlanda, Zieleńskiego i Monteverdiego, pieśni Purcella i inne barokowe pieśni angielskie, liczny wybór kantat Buxtehudego i Bacha, dzieła oratoryjne Haendla, Mozarta, Haydna oraz wiele innych. Śpiewaczka nie stroni również od repertuaru pieśniarskiego i muzyki współczesnej, wykonując utwory Schuberta, Chopina, Szymanowskiego, Rodriga, aranżacje pieśni szkockich, aż po utwory pisane specjalnie dla niej. Ma na swoim koncie wiele prawykonań, zarówno utworów nowych, jak i pierwszych, czasem po setkach lat, współczesnych wykonań utworów z dziedziny muzyki dawnej (m.in. archiwalia jasnogórskie, podolinieckie, benedyktyńskie i in.). Współpracuje z wieloma zespołami m.in: Flores Rosarum, Celtic Triangle, Filatura di Musica, a także znakomitymi kameralistami, jak Andrzej Zawisza, Irena Davidson, Michał Nagy, czy Henryk Kasperczak. Katarzyna Wiwer jest również założycielem oraz dyrektorem artystycznym zespołu muzyki dawnej Scepus Baroque.
 
Śpiewaczka koncertowała na licznych festiwalach: Muzyka w starym Krakowie, Banchetto Musicale w Wilnie, Salezjańskie Lato w Przemyślu, Kolory Polski, Perła Baroku w Kobyłce, Dni Bachowskie w Krakowie, Festiwal Bachowski w Świdnicy, Festiwal „Fide et Amore” w Żorach, Chanterelle Festiwal, Musica Sacra, Festiwal Muzyki Organowej w Leżajsku, Muzyka nad Zdrojami oraz Wieczorach Wawelskich i koncertach na Zamku Królewskim w Warszawie. Jest współorganizatorem i dyrektorem artystycznym dwóch festiwali: Muzyka nad Zdrojami, odbywającym się w Szczawnicy oraz Barok na Spiszu – festiwalu, który ma na celu promowanie wspaniałych zabytków baroku znajdujących się na terenie polskiego Spisza. 
 
Katarzyna Wiwer jest również pedagogiem śpiewu, prowadzi zajęcia z emisji głosu, a także warsztaty chorału gregoriańskiego i muzyki Hildegardy z Bingen. Obecnie jest słuchaczką studiów podyplomowych Monodii Liturgicznej na Uniwersytecie Papieskim w Krakowie.
 
Joanna Solecka - pianistka, klawesynistka, teoretyk muzyki. Studia odbyła krakowskiej Akademii Muzycznej, a swoje wykształcenie uzupełniała na wielu kursach interpretacji w zakresie repertuaru pianistycznego i klawesynowego. Koncertuje w kraju i za granicą, wykonując muzykę kameralną i utwory solowe. Przez lata współpracowała z orkiestrą kameralną Capella Cracoviensis oraz z Operą Krakowską. Występuje m. in. z zespołem muzyki dawnej Intrada, baletem dworskim Cracovia Danza oraz w duecie klawesynowym ClaveDuo. Swoje zainteresowania związane z teorią muzyki rozwija poprzez udział w wykładach popularno-naukowych oraz jako autorka haseł do Encyklopedii Muzycznej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Dla radia RMF Classic dokonała nagrania serii audycji o fortepianie w ramach cyklu „Co jest grane”. We współpracy z M. Kraftem dokonała pierwszego pełnego przekładu na język polski traktatu C. Ph. E. Bacha „Versuch über die Wahre Art das Clavier zu spielen” (O prawdziwej sztuce gry na instrumentach klawiszowych, Astraia, Kraków 2017). Prowadzi działalność dydaktyczną w zakresie instrumentalistyki i teorii muzyki w krakowskich szkołach muzycznych.
 
Tomasz Ślusarczyk - urodzony w Przemyślu, absolwent Zespołu Szkół Muzycznych w Przemyślu i Akademii Muzycznej w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem), od 1991 roku związany był z orkiestrami: Capellą Cracoviensis i Radiową Orkiestrą Symfoniczną, z którą dokonał licznych nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji. Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą: Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, Orkiestrą Opery i Filharmonii w Białymstoku, Warszawską Operą Kameralną; od 2005 roku współpracuje ze słynną Orkiestrą XVIII Wieku w Amsterdamie. Koncertował jako solista i kameralista na wielu festiwalach w Rosji, Irlandii, Niemczech, na Ukrainie, w Korei i Wielkiej Brytanii. Zapraszany jest do współpracy przez znakomitych muzyków, takich jak F. Bruggen, P. Esswood, Ch. Hogwood, M. Toporowski. Pod jego kierownictwem artystycznym Polska Orkiestra XVIII Wieku dokonała szeregu nagrań muzykaliów jasnogórskich. Zaangażowany jest także w badania źródeł muzyki cerkiewnej na terenach dawnej Rzeczypospolitej. Często zasiada jako juror podczas krajowych i zagranicznych konkursów.
 
Anna Wiktoria Swoboda - dyrektor artystyczny Festiwalu Wiosna Barokowa. Ukończyła z wyróżnieniem klasę lutni w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz w Hochschule für Musik Trossingen (Niemcy) pod kierunkiem Rolfa Lislevanda. Szczególnym zamiłowaniem darzy muzykę solową XVII i XVIII wieku na lutnię barokową oraz muzykę kameralną z użyciem teorby i gitary barokowej jako instrumentów continuo. Jest także absolwentką wydziału Komparatystyki Literackiej w Instytucie Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Swoją grę doskonaliła uczestnicząc wielokrotnie w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Hopkinsona Smitha, Jacoba Lindberga, Joachima Helda, Evangelinę Mascardi oraz Antona Birulę. Stypendystka Baden-Württemberg-Stipendium oraz Die Vössing-Stiftung. Realizując basso continuo współpracowała z solistami i zespołami zarówno w kraju, jak i za granicą, a także z teatrami operowymi w Stuttgarcie (Wilhelma Theater), Pforzheim i Krakowie oraz z Danmarks Radio Orkestret, Hochschule der Künste Bern i Hochschule für Musik u. Theater Leipzig. Brała udział w premierowym wykonaniu i nagraniu oratorium „Golia abbattuto” A. Melaniego (dyr. J. Żak), w nagraniu ścieżki dźwiękowej do sztuki „Szkoła żon” dla Teatru Telewizji (muz. A. Konarski, reż. J. Stuhr) oraz cyklu M. Stachowskiego „Amoretti” (1982) i zbiorów Bibliotheca Rudolphina, a także rejestracji audiowizualnej utworów z tabulatur krzeszowskich. Jest jednym z redaktorów w międzynarodowym projekcie Le Luth Doré. Prowadzi klasy Lutni i Dawnych Instrumentów Szarpanych w Szkole Muzycznej II st. im. B. Rutkowskiego w Krakowie oraz w Akademii Muzycznej w Katowicach.
[ wstecz ]
Newsletter
Aby otrzymywać informacje o nowościach i promocjach Wydawnictwa, wpisz się na listę:
zapisz się
T 600 82 77 97
F 12 654 95 86
E astraia@astraia.pl

[ + ] więcej
opracowanie Prekursor